dilluns, 28 de novembre del 2011

AMETLLATS

Ja s'apropa Nadal i en aquestes dates tothom té l'agenda atapeïda de trobades, dinars, esmorzars, sopars que jo sempre m' he preguntat per què aquest caliu nadalenc no es distribueix durant tot l'any... Ahir tenia una cita amb amics i els hi vaig portar com a detall aquests tradicionals ametllats que no podien faltar en el meu blog. Deliciosos i molt fàcils de fer.



Ingredients
Per a 20-25 unitats
-300 gr. de sucre.
-5 clares d´ou.
-1/2 kg d´ametlla mòlta.
-1 culleradeta de ratlladura de llimona.
-50 gr. ametlles crues senceres.

Preparació
-Heu de disposar d´una mànega pastissera  i d' una boquilla llisa d´uns 12-15 mm.
-Bateu les clares a punt de neu. Quan bateu i aquestes comencin a agafar cos aboqueu-hi el sucre el forma de pluja.
-Incorporeu-hi a la mescla anterior l'ametlla mòlta i la ratlladura de llimona. Mescleu bé.
-Preescalfeu  el forn a 170ºC( a dalt i abaix)
-Introduïu la preparació en un mànega pastissera i formeu petites boles sobre una plata de forn coberta amb paper vegetal, tot deixant 2 o 3 cm de separació entre una i l´altra. Col.loqueu una ametlla a sobre de cada boleta.
-Coeu les galetes  durant 12-15' fins que agafin un to daurat.
-Retireu-ho i deixeu-ho refredar. Desenganxeu-los del paper amb una espàtula.
-Haureu de repetir l´enfornat tantes vegades com calgui fins que s´acabi la massa.
-Si no teniu boquilla podeu formar les boletes amb dues culleradetes de postres, però no us quedaran tan formades.

Bon profit!

33 comentaris:

  1. son tant bonsssss,a mi m'agraden molt aixi que aquest any en fare segur,petons

    ResponElimina
  2. Que bons!!! No els he fet mai, pero m'animare segur! :)
    Petons

    ResponElimina
  3. De petita eren les meves galetes preferides! T'han quedat perfectes, i les fotos molt maques.

    ResponElimina
  4. I, què bons!!!
    Recordes aquells que tenien forma allargadeta que en deien "picos pato" o algo així? Ara li diré a en Narcís si se'n recorda.
    T'han quedat genials.

    ResponElimina
  5. Cristina; -Bufet de postres- Estic d'acord amb tú, amb el referent a distribuir mes els àpats de Nadal i distribuir-los durant tot l'any.
    Els amics que de ben segur que encantats d'aquets ametllats.
    Que vagi de gust Cristina¡¡

    ResponElimina
  6. Estàn perfectes, quina sort van tenir els teus amics. No semblen difícils de fer.
    Petons.

    ResponElimina
  7. Quina pinta tenen.Veure si els faig la meitat de bons que tu

    Petons

    ResponElimina
  8. Ja tens raó, les trobades nadalenques acaben atipant massa! jajajaja
    Aquest ametllats tenen una pinta tremenda, m'enduc la recepta!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  9. Són les galetes preferides del meu pare! M'apunto la teva recepta perquè trobo que t'han quedat perfectes. Segur que van triomfar a la trobada d'ahir amb els amics ;)

    ResponElimina
  10. Doncs els amics estarien encantats!!! a mi també m'agraden molt però no n'acostumo a fer...ja se com emplear els 300 g d'atmetlla molta que tinc per casa..! petons

    ResponElimina
  11. Hola Cristina, guapa tu

    això em recorda que fa moltes llunes que no en faig,.....es que nena a casa tot vola, i ens em de controlar el kilets...., la veritat es que estan mortals

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  12. Cristina, tens raó, tots estem esperant el Nadal i després ens agobiem perquè tenim massa compromisos i trobades on acabem tips! Ens ho hauriem de muntar millor!
    Aquests ametllats tenen molt bona pinta!

    ResponElimina
  13. Haurem de començar a fer règim, perquè amb aquesta proposta...
    Nani

    ResponElimina
  14. Uau, doncs devien quedar encantadíssims els amics!!! jaja Com que no necessiten gaires ingredients, em sembla que m'animaré a fer-los d'aquí poc.. jeje

    Un petoneeet! :D

    ResponElimina
  15. Hoal guapa, quina pinta que fan... i ben fàcils de fer. Si els faig, ja t'explico com m'han quedat, ok?
    Petonets.

    ResponElimina
  16. Doncs si que són fàcils i ademés han de ser molt bons.
    Una abraçada

    ResponElimina
  17. Són perfectes!!!! a veure si m'animo i les faig. Petonets

    ResponElimina
  18. Dissabte deia que és una recepta d'aquelles que sempre vull fer i que no faig mai, a veure si les faig abans de que acabi l'any.
    Petons.

    ResponElimina
  19. La `pinta és de professional, t'han quedat molt bé! i segur que més bones encara!

    ResponElimina
  20. Segur que van quedar encantats! veure't a tu és senyal de dolçor. Estan perfectes i segur que boníssims.!!
    petons

    ResponElimina
  21. T'ahn quedat perfectes aquestes galetes .Haure de probar-les.
    Petons

    ResponElimina
  22. unas buenas galletas y las tuyas estan estupendas y ricas

    ResponElimina
  23. Aquests ametllats tenen una pinta irresistible!!!!!!
    Petons

    ResponElimina
  24. Cristina enviem un correu que no sé que em passa amb les meves adreces. És per confirmar dinar de dissabte

    ResponElimina
  25. T´han quedat perfectes.!!! Prenc nota de la recepta que després de fer crema m´agrada aprofitgar les clares i així serà una molt bona opció.. Petons,

    ResponElimina
  26. Hola Cristina
    Pastissera, pastissera, els ametllats, perfectes.
    Bona cuina

    ResponElimina
  27. Gràcies Cristina!
    Ara que ja sé on trobar la fècula de patata faré el pa de pessic ben fet. I aquests ametllats que els tinc pendents!
    Bon cap de setmana

    ResponElimina
  28. Aquestes galetes són de les que més m'agraden!!!
    T'han quedat perfectes!!!!
    Petons

    ResponElimina
  29. Cristina, aquests ametllats em semblen ideals per acompanyar qualsevol sobretaula. :)
    Petons!

    ResponElimina
  30. Cristina, semblen uns ametllats de disseny! Tan blanquets i rodons... t'han quedat al punt! petonets

    ResponElimina
  31. aquesta recepta l'hauré de fer! tenen una pinta boníssima, i m'encanten les ametelles :)

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...