dissabte, 5 de novembre del 2011

PASTÍS DE CARBASSA

Aquest pastís de carbassa, que tenia a la llista de pendents, el vaig portat juntament amb els panellets a la castanyada. Es tracta d´una recepta del pastisser Pierre Hermé que vaig extreure de llibre "Enciclopedia de los postres"de l'Ed. Larousse.


A casa no som molt de carbassa per això he trobat ideal aquesta recepta ja que m' agradat molt la combinació amb avellanes i el toc de canyella. Dos ingredients de la meva devoció. Després de provar-lo he de dir que és un pastís per menjar-lo en una ocasió on no hi hagi tant dolços així s´aprecia més i no es té la sensació d´atipament.


Ingredients
-400gr. de carbassa.
-4 ous.
-400 ml d´oli d´oliva.
-350gr. de farina.
-250 gr de sucre llustre.
-200 gr. d'avellanes mòltes.
-3 culleradetes de cafè de canyella.
-1 pessic de sal.
-20 gr. de mantega.

Preparació
-La nit abans peleu la carbassa i la talleu en trossos grans nets de pipes. Bulliu-los en un cassó amb una mica de sal durant 10'.
-Un cop bullida l' heu d´escórrer i deixeu reposar la carbassa tota la nit en un colador.
-L' endemà passeu-la pel passapuré o batedora fins que quedi un puré. Afegiu-ne al puré, tot mesclant cada vegada, els ous d´un en un, l´oli, la farina, el sucre, les avellanes mòltes, la canyella i un bon pessic de sal. La massa obtinguda ha de quedar untuosa.
-Preescalfeu el forn a 160º i mentrestant aboqueu-hi la massa en un motlle corona. Ha de coure en el forn durant 60' aprox. Comproveu la cocció amb la punta del ganivet o un escuradent que haurà de sortir net.
-Desemmotlleu un cop estigui fred i serviu.

Bon profit!


33 comentaris:

  1. A mi el pastís de carbassa m'encanta, tot i que si tinc que reconèixer que sol ser contundent, però per esmorzar al matí que bé que entra! :)

    ResponElimina
  2. Fa molt bona cara Cristina. No he provat mai cap pestís de carbassa, però veient aquest poder em llenço.
    Petonets.
    MAR, de El que no mata engreixa

    ResponElimina
  3. Que bo!!! Té una pinta deliciosa!! M'emporto la recepta, tinc una carbasseta a la nevera...
    Petonets guapa

    ResponElimina
  4. Doncs a casa sí que ens agrda la carbassa!!! I aquest pastís té una bona pinta....!!!!
    Bon cap de setmana

    ResponElimina
  5. quina pinta mes bona,asemés que t'ha quedat perfecte,petons

    ResponElimina
  6. T'ha quedat preciós amb aquestes vetes de xocolata. En faria un bon tros per animar aquest diumenge de pluja!

    ResponElimina
  7. Quina delícia!!! quan hi ha atmetlla en pols a la massa transforma totalment aqeust postre, però si a mes li poses carbassa....ha de ser increible aquest pastís! i perfecte per aquest temps! apuntat! petons

    ResponElimina
  8. Mmmm! Aquest pastís ha de ser boníssim! I m'encanta la decoració de la nou...! Petons

    ResponElimina
  9. muy buena pinta tiene este pastis de carbassa y te salido muy bien el aire otoñal que le has dado a la foto

    ResponElimina
  10. Que bonic que t'ha quedat!! I te que estar deliciòs a mi m'agrada bastant la carabassa i encara tinc pendent fer un pastis també.
    Petons

    ResponElimina
  11. Ara si que puc publicar un comentari!!!!
    Que et deia que t'ha quedat super xulo. Tot i que a mi no m'entusiasma la carbassa, li pegaría una caixalada,jaja.
    Petonets.

    ResponElimina
  12. Quin gustet més bó carbassa cuita i un bon grapat d´avellanes. Tinc una carbassa de l´hort del pare i segur que els hi faré així.. petons,

    ResponElimina
  13. A mi la carbassa m' agrada molt, tot i que no n' he fet mai pastís. Hauré de provar-lo que aquest té un pinta excel.ent...

    ResponElimina
  14. Cristina, la combinació de carbassa i avellanes és deliciosa!! I si la recepta ve d'un mestre com en PH, èxit absolut! Has fet un pastís preciós!
    Petons!

    ResponElimina
  15. Hola Cristina
    Quantes coses que s'aprenen en els blocs. Mai he menjat un pastís de carbassa.
    A mi també m'agraden els pastissos que porten avellanes i canyella.
    El teu es veu molt maco i bo.
    Bona cuina

    ResponElimina
  16. T'ha quedat un pastís molt bonic amb les tiretes de xocolata. La carbassa la faig servir molt per fer cremes.
    Petons.

    ResponElimina
  17. Quin pastís més rebó! Tinc moltes ganes de fer dolços amb carbassa, té una pinta espectacular!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  18. Jo fa molt poc que vaig fer el meu primer pastís de carbassa i em va encantar el gust. Amb les avellanes ha d'estar encara més bo. La pròxima vegada n'hi posaré.
    Petons!

    ResponElimina
  19. Hola Cristina, guapa tu

    quin pastis més preciòs, et venen ganes de mossegar la pantalla, la copio

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  20. Està de pel.licula!, quina foto!, venen unes ganes de fer-hi un tall!...L'any passat vaig fer unes magdalenes de carbassa i van quedar fantàstiques així que m'imagino el gustet...Una abraçada!, ens veiem el divendres,no?, ja et donaràs a conèixer!A reveure.

    ResponElimina
  21. Tampoc són molt de carbassa però estic veint que es poden fer molts dolços i que queden tan bons.
    Petons.

    ResponElimina
  22. Doncs a casa sí que som de carabassa, així que segur que ens encantaria! De fet, n'he fet un de molt semblant que enlloc d'avellanes portava festucs. Ha de quedar boníssim!

    ResponElimina
  23. Crec que les fulles te les deixo parteixi tu ... el pastís de carbassa (ara quan et donis la volta) m'ho porto.

    ResponElimina
  24. Em passa com a vosaltres, no soc massa de menjar carabassa.

    Així i tot, el pastís que presentes es fa mirar. Molt ben acabat i unes fotos molt bones.

    ResponElimina
  25. Aquest pastís a casa no arribaria al dia següent...
    Nani

    ResponElimina
  26. A casa també som de carbasa! de tota manera, n'hi ha unes que són dolces, especials per a fer al forn...sensacionals! Aqiest pastís segur que no va durar gaire...

    ResponElimina
  27. Aiiii, a vegades ja passa que alguna cosa de menjar queda eclipsada enmig d'un gran banquet... jaja segur que estava boníssim!! :D

    Un petonàaas! :D

    ResponElimina
  28. No he menjat mai pastis de carbassa, a la vista esta preciós, ara per esmorzar no em faria res menjar-ne un tallet Ummm
    Petons

    ResponElimina
  29. mmm.... a mí me encanta la calabaza!!! aunque nunca la he comido así.... a ver si nos invitassssss...

    ResponElimina
  30. Quant de profit se li pot treure a la carabassa!!
    L'hem tastat de moltes maneres però encara no amb pastís, serà qüestió de posar-s'hi
    Una abraçada

    ResponElimina
  31. Cristina, sembles la fada de la ventafocs! D'una carbassa en fas un menjar diví!
    Una abraçada!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...