dissabte, 19 de novembre del 2011

PASTÍS SARA DE XOCOLATA NEGRA

Aquesta Sara de xocolata negra ens la va ensenyar a elaborar en Pep Nogué en l' últim taller, dedicat als ous, que es va impartir en l'Espai Consum de Bon Preu. A més d´aquesta recepta dolça va elaborar un pa de pessic de plàtan  la recepta del qual la podeu trobar en el bloc de la Gemma, La cuina de Casa.




En Pep en va ensenyar alguns truquets perquè el pa de pessic pugi i sorti formós del forn...Entre ells que el forn sempre ha d´estar encés de dalt i d' abaix. Amb aquest apunt s´ha aclarit un dels dubtes que molts de nosaltres tenim a l'hora d´enfornar un pa de pessic.

Ingredients
Per a 4 persones
-4 rovells d'ou
-100 gr de sucre.
-100 gr de xocolata negra de cobertura.
-100 gr. de mantega a punt de pomada.
-100 gr de farina d'ametlles
-25 gr. de farina.
-12 gr de llevat Royal
-4 clares d´ou
-125 gr de mantega pomada.
-150 gr de sucre.
-50 ml d' aigua.
-100 gr de filet d' ametlla crua.



Preparació
-Per fer el pa de pessic, bateu els rovells amb el sucre fins que estiguin ben cremosos al bany maria, afegiu-hi la xocolata fosa al bany maria o microones. Tot seguit, incorporeu la mantega a punt de pomada, la farina d´ametlla i la farina tamisada amb l' impulsor. Mescleu delicadament.
-Al final, incorporeu les clares muntades a punt de neu. Barregeu poc a poc i ompliu un motlle que prèviament haureu untat amb mantega i empolsinat amb farina, perquè no s'enganxi.
-Poseu a coure al forn a 175ºC durant 25' aprox.
-Mentre, prepareu un almívar amb els 100 gr. de sucre i 50 ml d´aigua. Que ha de bullir fins que arribi a la temperatura de 116º. Deixeu refredar.
-Quan l'almívar estigui tebi, afegiu la mantega a punt de pomada i bateu amb unes varetes elèctriques perquè quedi una crema ben fina.
-Poseu els filets d' ametlla en una plàtera de forn i torreu-les uns minuts  a 165ºC.
-Desemmotlleu el pa de pessic, cobriu-lo amb la crema de mantega i enganxeu-hi els filets d´ametlla.




Avui una bona colla de blocaires ens hem trobat a Olot en una trobada organitzada per la Sión i en Miquel del blog Fem un Mos en la qual ens ha acompanyat, també, en Pep Nogué. Ha estat una trobada esplèndida, molt ben organitzada i amb molt de caliu on hem pogut tastar, olorar, respirar i sentir la comarca de la Garrotxa...Felicitats als organitzadors.

Bon profit!

23 comentaris:

  1. Ostres Cristina, que bona!!! La xocolata amb les ametlles fan molt bona parella, segur que era deliciosa.
    Petonets
    Mar, de El que no mata engreixa

    ResponElimina
  2. No pude asistir al taller,pero gracias a ti ya tengo la sara de chocolate que te ha quedado fantastica.
    Un buen dia hoy en la Garrotxa y ha sido una magnifica trobada.
    bon diumenge

    ResponElimina
  3. Quina enveja... Conec força La Garrotxa i a casa n'estem enamorats!, segur heu gaudit d'allò més. Pel que fa al pastis, t'ha quedat de llibre!, quin goig!(a veure com ho fem per passar-te les fotos de Simón Coll!)una abraçada Cristina.

    ResponElimina
  4. Delicios aquest pastis.
    Jo tambe el ting a pendents.
    T'ha quedat preciós.
    Llàstima no he pogut aisistir a la sortida a La Garrotxa, ting una sortida prevista a Olot la propera setmana.
    Per lo que dieu a sigut una magnifica trobada.
    Petons, a veure si aquesta vegada et puc enviar el comentari.
    Porto les dues ultimes entrades tevas intentant fer-lo, pero no puc. Excelent el teu pa de pessic.
    Petons

    ResponElimina
  5. Però quina bona pinta aquesta sara, i a sobre amb xocolata!! Nyam!! Puc venir a esmorzar? ;)
    Segur que de la trobada a la Garrotxa n'heu gaudit moltíssim! Jo ahir vaig anar també per terres gironines.. al Celler de Can Roca! Estic en un núvol! jejeje
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  6. Nena!!!!! Fa venir ganes de mossegar la pantalla...
    Que tremoli en Pep que arriba la Cristina!!!! jaja.
    Petonets.

    ResponElimina
  7. Ja he vist el pa de pessic de plàtan al blog de la Gemma, però no sé per quina de les dues receptes em decantaria... Aquesta Sara té una pinta especatcular i a mi em perd la xocolata!

    Fins aviat!
    Anna

    ResponElimina
  8. Quina cosa més bona!!! No havia sentit mai el nom de Sara per un pastis!
    Petons

    ResponElimina
  9. Un pastís molt bo, ja sé que qualsevol cosa amb xocolata em torna boja, però realment t'ha quedat genial.
    Ja veig que aquests cursos condeixen molt, llàstima que em queda massa lluny.
    Una abraçada

    ResponElimina
  10. m'encanta el pa de pessic, i el sara...ni t'explico!! m'agrada que aqeusts cursos sigui profitosos, tant per vosaltres com per nosaltres...que alguna clau ens doneu!! jo en aqeust, però, treuria la xocolata!! petons guapi!! ja està el sorteig en marxa....;)

    ResponElimina
  11. Què bons, els pastissos Sarah. El teu, amb xocolata, m'ha sorprès. Té un aspecte fantàstic, sense dubte.

    ResponElimina
  12. Hola guapa tu

    amb xocolate tambè agrada molt a casa, de fet la Sara B, es el pastís preferits dels meus homes

    te ha quedat de Super 10, com sempre tens unes mans d´or

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  13. Carai, Cristina! Això sí que és un senyor pastís. Sembla d'un procés molt elaborat. Quines coses tan xules que us explica el Pep, eh? Petons

    ResponElimina
  14. Hola,
    Vaja que no haver anat al taller no ha estat cap problema, ja tenim aquest pastís tan bo. Té una pinta esplèndida. M'alegro que ho passesiu tan bé. Petons

    ResponElimina
  15. Ostres Crisitna, t'ha quedat sensacional!!!!!
    La foto del tall és perfecta, per clavar queixalada a la pantalla.
    Ja veig que em vaig perdre una gran trobada a la Garrotxa, eh?

    ResponElimina
  16. Uaaau, sóc una fan total de la Sara... i ara me la presentes amb xocolata?! Té una pinta de-li-cio-sa!!!! jajaj

    Un petoneeet! :D :D

    ResponElimina
  17. Mare meva Cristina!!! quin tall més perfecte. Crec que m'apunto el truc perquè no em falli!!!! petonets

    ResponElimina
  18. Ohhhhhhhhh, quina Sara mès bona, t'ha quedat perfecte.
    Ara vaig a veure la trobada gastroblocaire, segur que va ser instructiva i divertida.
    Petons.

    ResponElimina
  19. Una sara irresistible! m'encanta! jo vaig fer la classe un altre dsia, també dedicada als ous i no en va fer pas això tant bo! bé, estava bo però com sóc de dolços m'hagués agradat més1 sort que poseu les receptes!

    ResponElimina
  20. Una sara ben original i que bona que ha de ser, de xocolata!

    ResponElimina
  21. Hola guapa! Ara faria una bona mossegada aquest pastís, que com sempre té una pinta de fàbula.
    M'encanta quuan em visites el bloc. No sé que faria sense la vostra companyia

    ResponElimina
  22. Hola Cristina
    Fins hi tot vas tenir temps de fer un pastís. Molt maca aquesta sara.
    Bona cuina

    ResponElimina
  23. Qué delicia!!! que suerte poder asistir a un taller de estos donde te cuentan los truquillos... menos mal que los que no podemos asistir os tenemos a vosotras pra que nos los conteis! ;) Besitos.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...