dimecres, 28 de març del 2012

FLAM PÂTISSIER

Aquesta setmana, després de gaudir unes jornades culturals, hem reprès les classes a l'Escola d'Art amb la nostàlgia del viatge a la Provença. Per això he fet aquest flam pâtissier. Alguns companys el van descobrir allà aconsellats per mi...je, je, je. Molts d'ells es van encapritxar per tastar, de postres, un tall de pastís de formatge però jo els vaig convèncer-los a fi que tastessin aquesta tarta..Suposo que us imagineu per què i per a qui l' he feta, no?




El flam pâtissier és caracteritza perquè  la seva elaboració és semblant a la crema pastissera però la textura és la d´un flam. Fresquet de la nevera és tota una delícia la qual vaig descobrir en el blog La cocina de Piescu.

Ingredients
Per un motlle de 26 cm
- 1 làmina de pasta fullada.
-800 ml de llet.
-180 gr. de sucre
-200 ml de nata.
-1 branqueta de canyella.
-100 gr. de maizena.
-3 ous (2 de sencers i 1 rovell).
-10 ml d´extracte de vainilla.
-ametlla laminada.
-sucre llustre per empolsinar.

Preparació
-Exteneu la làmina de pasta fullada ben fina en el motlle. Punxeu tota la superficie i lateral amb una forquilla a fi que no s´infli. Reserveu-la en la nevera.
-Preescalfeu el forn a 180ºC.
-En un cassó escalfeu la llet, menys un got, la nata, el sucre amb la branqueta de canyella. Remeneu a fi que el sucre el dissolgui. Quan arrenqui el bull la retirem del foc.
-Dissoleu la maizena amb la llet que heu reservat i afegiu-hi els ous, el rovell i la vainilla. Mescleu bé fins que no quedin grumolls.
-Traieu la branca de canyella del cassó de la llet bullida i l´aboqueu en la mescla anterior.
-Torneu a posar al foc tota la barreja i remeneu-ho fins que s´espesseixi lleugerament.
-Aboqueu la crema sobre la pasta fullada que decorarem amb ametlles i ho posareu en el forn preescalfat a 180ºC uns 45'.
-Deixeu refredar una mica el pastís dins de forn amb la porta entreoberta. El retireu i el deixeu refredar a temperatura ambient. Seguidament el poseu en la nevera fins el moment de servir.
-Quan el traieu empolsineu les ametlles amb sucre llustre.

 

Bon profit! 

28 comentaris:

  1. Caram Cristina, jo el vaig descubrir al blog de la Gemma de la cuina de casa i ens va encantar. L'he fet un munt de vegades pero encara no l'he publicat mai....i aixó no potnser....
    T'ha quedat super bé!!!
    Petonets.

    ResponElimina
  2. ooohh!!! quan vaig anar a París en vaig menjar diverses vegades, però no tenia ni idea que es deia així... i encara menys de la recepta, moltíssimes gràcies!!! :D

    T'ha quedat moníssim :)
    Un petonàs!!!

    ResponElimina
  3. No el coneixia aquest flam. Molt bo
    Bona cuina

    ResponElimina
  4. Jo en vuuuuuuuull!! suposo que no me'n portaràs.. o sigui que no em quedarà més remei que fer-lo! :P Quina pintorra!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  5. ostres ...................que bó ...mare meva una cosa així no es pot posar el blog ......ja que ara l'haure de fer .............T'ha quedat sensacional.
    petons

    ResponElimina
  6. Ummmmmmmm que bo, és com una barreja de flam i crema (els meus postres preferits) , boníssim

    ResponElimina
  7. Quin goig que fa aquest pastís!!! i sembla fàcil... Me l´apunto que tinc una pasta fullada al congelador.. Petons,

    ResponElimina
  8. No el coneixia!! I el que m'havia perdut!!! Té una pinta deliciosa!! M'emporto aquesta recepta......
    Petonets

    ResponElimina
  9. Sempre ens descobreixes coses noves. No el coneixia, però segur que m'encantaria. Em guardes una micona???? Petonets

    ResponElimina
  10. Carai Cristineta! Cada dia t'hi llueixes més! Aquests són dels que m'agraden a mi, amb força làctics! No sé per quì l'has fet, em tens intrigada... petonet!

    ResponElimina
  11. Doncs no el coneixia aquest flam. Fa molt bona pinta, seria qüestió de provar-lo!! petons

    ResponElimina
  12. otro que tampoco lo conocia este flam,me gusta como es y lo bien que te ha quedado y el corte perfecto.Me lo guardo

    ResponElimina
  13. M'agrada un munt, aquest pastis flam.
    La pasta de full amb el flam, una combi.... perfecta.
    El farè
    Petons

    ResponElimina
  14. Uuuuauuuuuu no l'havia vist mai aquest pastis i m'encantaaaa!!! la pasta de full sempre en tinc el congelador, la crema pastssera la faig en un plis plas i punt, i el toc d'atmetlla per sobre...genial,, genial!!!! aquest el faré moolt aviat!! petons

    ResponElimina
  15. En vull un tall ara mateix!!! Ha de ser boníssim, el faré ben aviat!!
    petonets

    ResponElimina
  16. Fa molt bona pinta! I amb aquestes ametlles per sobre... Mmmmm!!!!!

    ResponElimina
  17. Ohhh Aquest pastis m 'encantaria!! Sembla una delicia! Petons

    ResponElimina
  18. No tenia n'idea de aquestes postres pero el tall es irresisitible, prenc nota Cristina pq estic segura q al meu fill gran li encantare.

    Petons

    ResponElimina
  19. Què bona consellera ets! Si sembla crema segur que m'encantaria!

    ResponElimina
  20. això és un falm???? quina cosa més xula!!! apuntadíssim, m'encanta la presentació. petonets

    ResponElimina
  21. Me l'imagino fresquet sortint de la nevera i se'm fa la boca aigua....

    ResponElimina
  22. Aquest l'he de fer!!! quin tall i quina pinta!!!

    ResponElimina
  23. Hola guapa!
    Ara me'n menjaria un bon tall. Clar que ens imaginem qui la fet! Mira que estan de sort de tenir-te al seu costat.
    Una abraçada

    ResponElimina
  24. Que rica la tarta, cuando puedas pasa por nuestro blog, tenemos un mensaje para ti.
    Besitos

    ResponElimina
  25. Que agrado perdre's per aquesta part mediterrània de França i tornar amb amb aquest temptador regal.

    ResponElimina
  26. Jo també l'he fet més d'un cop des que el vaig descobrir a les nostres vacances al Pirineu francès (amb una cuina molt semblant a la Provença) i sempre triomfa! El gust recorda la crema, però la textura és de flam... deliciós. i a tu t'ha quedat sensacional!

    ResponElimina
  27. No l'he tastat mai.

    Fantàstica proposta, ha d'estar deliciós.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...