diumenge, 8 de gener del 2012

MOUSSE DE TORRÓ DE XIXONA

Aquestes varen ser les postres de Cap d´any. La recepta la vaig extreure del blog Destapant Cassoles. Quan la Mercè la va publicar, de seguida va passar a dalt de tot en la llista de pendents. Vaig respectar els tres ingredients principals però la vaig engalanar una mica per adaptar-la a l´últim sopar de l´any.



Aquesta recepta és una gran solució per l´operació d´aprofitament post-nadalenca. L'heu de provar perquè és suau i gens empalagosa...una delicia que voldreu repetir.

Ingredients 
-1 taula de torró de xixona.  
-250 gr. de nata per muntar. 
-3 ous. 
- unes gotes de Frangelico o licor d´avellanes(opcional).
-melmelada de gerds (opcional),

Preparació
-Esmicoleu el torró i aboqueu-lo en un bol juntament amb tres rovells d'ou i la nata. Ho bateu ben batut fins a obtenir una crema uniforme.
-Seguidament, munteu les clares a punt de neu i les afegiu, amb cura i amb moviments envolvents, a la crema anterior.
-Un cop mesclades, afegiu-hi unes gotes de licor d´avellanes per perfumar la crema.Torneu a mesclar la crema perquè s' integri el licor.
-Abans de repartir la crema en les copes, poseu-hi sobre la base d´aquestes una culleradeta de melmelada de gerds.
-Repartiu les cremes en les copes i les poseu en la nevera que haurà d´estar un mínim de 4 hores a fi que qualli.
-Mitja hora abans de servir la mousse la poseu en el congelador perquè agafi una consistència semi-gelada.
-Decoreu al gust i serviu.

Bon profit!

28 comentaris:

  1. Jo també en vaig fer un dia i em va encantar!!! realment deliciosa tot i que el dinar ha de ser lleuger per menjar-la a gust!! ideal per acabar els torrons que queden de les festes!! petons

    ResponElimina
  2. Té tota la pinta de convertir-se en una postre fabulosa per a qualsevol final d´un bon àpat i sobretot amb convidats...
    A mès, el fet ue sigui cremossa com una mousse m´encanta.

    El pastís whisky em sembla massa elaborat per la poca traça que entinc a la cuïna.


    Un salutació,
    Fran.

    ResponElimina
  3. L'any passat a casa vam fer una recepta molt semblant, aquest ha tocat el tiramisú! jejeje Boníssima!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  4. Boníssim!!! encara estic a temps de fer-ho perque tinc una barra de turró...
    Bon any!!!

    ResponElimina
  5. Es una bona idea pel torró que sobra perquè es menys empalagós.
    Petons.

    ResponElimina
  6. Hola!
    Una bona idea, llàstima que no tinc ni una engruneta de torrons... Aquesta delícia s'haurà d'esperar al poper any.
    Una abraçada

    ResponElimina
  7. Hola Cristina
    M'agraden molt tots els postres que porten torró de jijona. La teva proposta s'ha de tenir en compte, és un mousse clàssic,no porta gelatina, és senzill i con dius suau al paladar. No tinc llista de pendents, però aquest el guardo.
    Bon any!!

    ResponElimina
  8. Sembla molt molt bona. A mi m'han sobrat tants torrons que estic recopilant idees per gastar-los.
    T'ha qudat molt maca decorada en aquesta copa.
    Petons

    ResponElimina
  9. Aquesta crema ha de ser molt bona ...........Encara tin torro de xixina; aixi que m'anira perfecte la teva recepta:
    Petons

    ResponElimina
  10. Aquest any no l'hi fet, però com m'ha sobrat torró, la farè.
    T'ha quedat mol maca amb una molt bona presentació.
    Petons

    ResponElimina
  11. mmm, vas fer bé de fer cas a la Mercè, que és una experta en aprofitar els torrons de xixona per receptes variades!
    Jo vaig menjar una mica de la mouse de xixona que em va sobrar del tronc de nadal, i ñes boníssima!!
    El detall final hi queda molt bonic!

    ResponElimina
  12. explotant les restes de torró??? ben fet! ha de quedar boníssim. Molts petonets

    ResponElimina
  13. L'any passat em vaig començar a aficionar al turró de xixona (cosa que mai m'havia agradat massa). Quines coses té l'edat? Aquest mousse ha de ser deliciós.

    Una abraçada!

    ResponElimina
  14. Ei Cristina!, oi que és fi?, una presentació de festa!Una abraçada!

    ResponElimina
  15. T'ha quedat molt bonic, Cristina! Mira que n'he sentit a parlar, de la mousse de torró, i encara no m'hi he atrevit. Veig que tu te n'has sortit la mar de bé! petonets!

    ResponElimina
  16. Entre la copa, els rajolinets de colors, els trossets d'avellana i els gerds t'ha quedat una presentació de 10, i segur que estava tan deliciós com sembla!! :D Els convidats se'n devien anar contents, contents jaja

    Un petoneeeet!! :)

    ResponElimina
  17. buscant solucions per treure l'excedent de torrons oi?? molt bona recepta! petons!

    ResponElimina
  18. Adient tant com a postres dels dies de festa com per aprofitar el torró que ens quedi!!

    ResponElimina
  19. Aquest any he menjat poc torró i no ens ha quedat gens però em sembla una manera molt elegant, i diferent, de menjar-ne.

    ResponElimina
  20. Una recepta fabulosa d’aprofitament
    Petons

    ResponElimina
  21. Quines postres mes adequades de Cap D'Any!!
    Molt bona presentació, guapa!
    Petonets.

    ResponElimina
  22. Entre aquesta recepta i la del tiramisú de els fogons de la bordeta aprofito tots els turrons!! Aixó va bé! I per cert molt bona presentació.
    Bon any, una abraçada.

    ResponElimina
  23. otro postre buenisimo y muy bien presentado asi en copa

    ResponElimina
  24. Boníssima elecció per a postres de cap d'any, segur que van encantar als convidats! Te molt bona pinta :)

    ResponElimina
  25. Quines postres més bones! I la presentació t'ha quedat genial. Debien quedar encantats.
    Una abraçada

    ResponElimina
  26. Quina manera més bona de començar l'any!! M'emporto la recepta, tinc molt torró que reciclar jejeje...
    Petonets

    ResponElimina
  27. JO també en tinc de sobres així que la podré fer.

    ResponElimina
  28. Encare tinc turro a casa, tastare aquestes postres.

    Un petonet

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...