dilluns, 21 de març del 2011

GALETES BLANC I NEGRE

En l´anterior entrada vaig comentar que la setmana passada la meva vida havia fet un gir de 180º i aquest ha estat el gir: He guanyat les oposicions.
Després de 3 intents, la sort m´ha acompanyat. En el propers dies notareu que el Bufet s´engalana o potser es desboca, però, se sent tant feliç que la millor manera de compartir aquesta felicitat és omplint-lo de dolços i llepòlies.
La recepta que avui publico és molt especial. Es tracta d´aquestes galetes blanc i negre que havia fet en dues ocasions anteriors, abans de tenir el blog.
I que té d´especial, a part de tenir un sabor exquisit a xocolata i sucre? doncs, que les he fetes per aquells que em van facilitar la vida quotidiana mentre passava el calvari de l´estudi i de la feina:  pel fruiter, que em portava la comanda a casa sense cobrar-me el seu desplaçament; per la fornera, que quan sortia a les vuit de la nit a escampar la boira, ja em tenia preparades les barres de pa calentones; pel pastisser, que em cridava i em donava un croissanet  acabat de sortir del forn; pel quiosquer que em guardava el diari si veia que a primera hora no passava a recollir-lo, per...



Ingredients
-250 gr. de xocolata Nestlé Postres.
-55 gr. de mantega.
-2 ous.
-210 gr. de farina.
-1 culleradeta de llevat Royal.
-1 pessic de sal
-1 culleradeta de vainilla en pols.
-sucre en pols.

Preparació
-Foneu la mantega i la xocolata en el microones o al bany maria.
-Blaquegeu el sucre i els ous fins que doblin el volum. Mescleu aquests amb la xocolata i mantega fosa.
-Afegiu-hi la vanilla, el pessic de sal, el llevat i la farina tamisada.
-Deixeu aquesta preparació una hora en la nevera.
-Un cop passada aquesta hora, feu unes boles, les col.loqueu en la safata de forn, prèviament preescalfat, les emposilneu de sucre llustre i les coueu 10 minuts a 180º fins que veieu que s´esquerden.

Bon profit!

Als amics blocaires
El divendres, dia previ a l'examen, dia 25 de febrer, vaig assistir al monogràfic mensual d´en David Lienas que tractava de cuina japonesa, concretament del Mochi i dels picants mexicans.
Elena i en Miquel...ho recordeu? En aquella classe, Glòria(Cafè de Nit) i Elena (La Cuina de L´Eri) us vaig conèixer... També hi eres tu, Isabel (La cuina de la Isabel) i com no, tu , Gemma(La cuina de casa).
Recordo que vaig arribar molt nerviosa, ja que l´endemà m´examinava...no us vaig dir res perquè volia que aquell moment fos un bàlsam. M´ho vaig passar tan bé que en cap moment vaig recordar que a l´endemà a les 9 del matí, estaria asseguda en una taula jugant-me el meu futur.
A la sortida Miquel (Les receptes d´en Miquel) em vas desitjar bon cap de setmana i, el meu interior, et va respondre tant de bo sigui aquest, i els que han de venir.
No em vull oblidar d´en Narcís (La lionesa) , ni la de Núria( A peu coix); el cap de setmana següent a l´examen ens vàrem trobar en la pastisseria Mauri de Barcelona... un bon esmorzar aquell, eh? La setmana anterior va ser horrorosa; post-examen, diguem-ne...dubtant: l´hauré cagat? no, no, ho he fet bé...segur que he fotut la pota; no, no em sembla que ho vaig encertar...Quedar amb vosaltres va ser fantàstic pel meu estat d'ànim.
Gemma, aquest divendres no podré venir a la classe d´en David...no saps com m´agradaria, però marxo de viatge. Crec que me´l mereixo. Ens retrobem a les classes del mes d´abril. Apunta-m´hi!

Brindem plegats? som-hi! salut!!!

23 comentaris:

  1. Enhorabona Cristina!! Això és certament un gran èxit, dintre d'un temps em tocarà presentar-me a mi a opos i ja m'agafa de tot només pensar-hi...
    Espero tenir un fruiter, una fornera, un quiosquer, etc. tan macos com els teus... es mereixen aquestes galetes!! Qu per cert, tenen una pinta fantàstica! :D
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. Enhorabona Cristina si que te lo tenias callado lo del examen no se te escapo nada en ese famoso viernes y tampoco note nada raro en ti.Me alegro mucho y si lo has conseguido es que te lo merecias por su esfuerzo y dedicación.
    Veo que tenias a todo el barrio colaborando contigo ese demuestra que eres una gran persona y muy humana
    disfruta este proximo finde que te lo mereces y en Abril ya volveremos a clase del David.
    Un peto
    miquel

    ResponElimina
  3. Moltes Felicitats!!! almenys aquest vegada el teu esforç ha tingut recompensa. Disfruta-ho amb aquest cap de setman de viatge!!!
    I quin detall més bonic pels del teu entorn. Les galetes es veuen fantàstiques. Segur que eren boníssimes....

    ResponElimina
  4. Cristina; Un brindis per a totplegat i... bon viatje¡¡ :-D

    ResponElimina
  5. Enhorabona!!! i m'alegro de dir-te que jo també!!!!! tot i que l'examen va ser el 20 de desembre i el procés està en stand by fins ves a saber quan... ja sóm lliures!!! És clar que et mereixes el viatge!!!
    Petons,
    Alba

    ResponElimina
  6. Enhorabona!!! Després de l'esforç arriba la recompensa!!! aquestes galetes són de luxe!

    ResponElimina
  7. Enhorabona!! i les galetes boníssimes!!!
    M'alegro de que tinguis tanta gent al teu voltant.
    Ets molt afortunada.
    Petons

    ResponElimina
  8. Caram! Felicitats Cristina i gaudeix del merescut descans.

    ResponElimina
  9. Enhorabona Cristina. Ho portaves molt callat, però ha valgut la pena.
    El que més valorem és el que més esforç ens a costat. Gaudeix dons del merescut descans.
    Un detall molt maco aquestes galetes
    Bona cuina

    ResponElimina
  10. Visca! Molt bé Cristina. Moltíssimes felicitats!! Quin detall més maco pels que t'envolten.
    Doncs quin divendres... menys mal que no ens vam ennuegar amb el Mochi!! je, je!
    petones i gaudeix molt del viatge.

    ResponElimina
  11. FELICITATS, FELICITATS, FELICITATS!!!!!!
    M'alegro moltíssim d'aquesta bona notícia! Mira que t'ho tenies callat, eh? :)
    Aquestes galetes amb la copa de cava són una gran celebració!
    Que dsifrutis del viatge i descans tan merescut, ja tens reservada plaça pels cursos d'abril!
    Per cert, on vas? ;)

    ResponElimina
  12. Moltísssssssssssssssssssssimes felicitats!!! ja ho diuen que a la 3ª va la vençuda, no? jijijiji. Quina millor manera que celebrar-ho amb aquesta delicia??? petonets bonica

    ResponElimina
  13. Como ya hablamos en su momento.... las cosas que pasan son las que han de pasar. Muchas felicidades. Sole

    ResponElimina
  14. Moltes felicitats i què dir dels que t'han cuidat tant, ja ho dic jo que encara queden bones persones!
    Enhorabona i a gaudir-ho!

    ResponElimina
  15. Cristina,
    Moltes felicitats, una bona manera de celebrar-ho es la copeta de cava i aquestes boníssimes galetes, i per descomptat els merescuts dies de vacances. Tot plegat compensen un mica els nervis passats.
    Una abraçada i fins aviat

    ResponElimina
  16. Sandra, t´aconsello paciència i molta tranquil.litat...al finat tot arriba (jo no em creia aquesta dita).

    Miquel, Elena i Gemma: no us vaig dir res per no sentir-me "pressionada". En les anteriors ocasions molta gent va posar expectatives sobre mi i ho vaig passar molt malament quan no me´b vaig sortir.
    A més volia gaudir de la classe de Bon Preu.
    Gemma, anem a l´EScola D´Art a Còrdova. En principi, anàvem a Dublin, però no hi va haver entesa amb l´agència de viatges.
    M´han comentat que Còrdova és preciós... portem viatjant plegats 13 anys per Espanya excepte dos, que vàrem anar a Lisboa i Milà.

    Alba, campeonas, campeonas, oe, oe, oe!!! Només nosaltres podem saber que significa això...qui no prova opositar no ho sap.
    Ara comença el termini burocràtic.Diuen que cap a finals d´any prendrem possessió.

    Catieu, JosepB, Teresa, Puri, Josep, Mònica, Judith: visc en un poble, també hi vaig néixer la gent és coneix i encara queda aquest caliu entre els botiguers i clients. Gracies.

    Sole, t´han agradat les galetes? Ahir vaig passar per la botiga i les hi vaig donar al Jose ja que els dilluns no hi treballes em va dir...espero que les hagis provades... Em tornaré a passar.

    Núria i Narcís, a partir d´ara us puc anomenar N&N, je, je, je...estic tant contenta que tinc una pensada per quedar més endavant...ja us ho comentaré.

    ResponElimina
  17. Ostres, quina bona noticia! Mooooltes felicitats Cristina!! Que disfrutis de les merescudes vacances!

    ResponElimina
  18. Moltíssimes felicitats Cristina!!!! La combinació d'aquestes galetes blanc i negre i la copa de cava és una celebració fantàstica!
    Que gaudeixis del viatge ben merescut!
    Petons!

    ResponElimina
  19. Moltes felicitats per guanyar les oposicions, segur que aquestes galetes varen estar millor que mai.
    Que gaudeixis molt i molt del viatge, el tens merescut.
    Petons

    ResponElimina
  20. Moltes felicitats!!. Sé com n' és de difícil aprovar unes oposicions, no és estrany que ho vulguis celebrar tan bé com puguis!

    ResponElimina
  21. Hola guapa tu

    Moltes felicitats i bon postres, t´el mereixes

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  22. Enhorabona Cristina! Això d'agrair a la gent que t'aprecia amb galetes fetes per tu és una les coses que trobo més boniques.

    ResponElimina
  23. Enhorabona, aquestes galetes i el cava ajuden a la perfecció a celebrar la notícia.
    un plaer passar per la teva dolça cuina i trobar-hi tant bones menges.
    fins la propera i ara a disfrutar!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...