dimecres, 9 de març del 2011

BROWNIE

Aquí teniu el meu "marronet", el famós pastís sense llevat nord-americà i que ha causat furor a Europa.  Aquest  brownie l´ he portat a la classe de ceràmica per celebrar l´aniversari de la profe i directora de l´Escola Mpal d'Art, la Sònia. Els hi vaig prometre que la primera recepta que fes, després d´acabar el curs de pastisseria, seria per a ells...ja sabeu que amb els profiterols m´he saltat la promesa. No us xiveu...;-D




Ingredients
-100 gr. de farina.
-110 gr. de sucre.
-4 ous.
-100 gr. de nous.
-125 gr. de xocolata fondant.
-125 gr. de mantega.

Per elaborar el brownie heu de fer servir un motlle que no sigui més alt de 3 cm. ja que  així eviteu que es cogui abans de les vores que del mig. El brownie ha de quedar una mica humit.
Jo he fet servir un motlle de 17 x 23 cm. ja que som molts a  classe de ceràmica i no volia que ningú es quedés sense provar-lo. En una altra ocasió el faré en un motlle amb dimensions més reduïdes i, per tant, quedarà més alt.
Preparació
-Blanquegeu els ous amb el sucre. Mentrestant, foneu al bany Maria la xocolata amb la mantega tallada a trossets.
-Un cop blanquejats hi afegiu la farina tamissada. A aquesta mescla afegiu-hi la xocolata que haurà reposat fora del foc per evitar que es qualli amb l´ou.
-Finalment, aboqueu-hi les nous no gaire pìcades.
-Unteu el motlle amb mantega i cacau, pot ser cola-cao, i aboqueu-hi la preparació.
-Ho coueu en el forn, a 180º, a dalt i a baix; 15 minuts. MOLT IMPORTANT: no passar-se dels 15-20 minuts de cocció. Podeu fer la prova del punxó per assegurar-se que ja està cuit.
-Un cop cuit i fred, desemmotlleu, decoreu i a cruspir-se´l! El podeu acompanyar amb nata o amb una bola de gelat de vainilla.

Font: curset de pastisseria.
Bon Profit!

Vet aquí una altra creació...




16 comentaris:

  1. Cristina! Que bé que t'ha quedat. He de confessar que no n'he fet mai però que m'encanta.
    La ceràmica preciosa, ets una artista!

    ResponElimina
  2. Hola Cristina
    Aquest pastis com be dius, acompanyat amb un gelat de vainilla. Ummmmm!!
    per llepar-se els dits.
    T’ha quedat molt be.
    Bona cuina

    ResponElimina
  3. Que bo el brownie quan queda humit de dins... aquest teu fa una cara... segur que la Sònia va quedar tant contenta que et perdonarà la infidelitat dels profiterols ;)

    ResponElimina
  4. Que bó Cristina....! i acompanyat d'un gelat de nata o vainilla. Bonissimmmmmmmm.
    Petonets

    ResponElimina
  5. M'encanta el brownie i com tu dius és molt important no passar-se en el punt de cocció ;)
    Amb una bola de gelat és de vici total!

    ResponElimina
  6. Uhhmmmm!!! Que bo que és el Brownie!!!! I aquest té una pinta estupenda!!!

    ResponElimina
  7. A mi me porten això a la classe... i ni ceràmica ni res. T'ha quedat perfecte, i encara que com el motllo era gran, més baixet.. doncs a agafar una mica més!! Em sumo al comentari de la Núria, ARTISTA! Petonets

    ResponElimina
  8. M'encanta el brownie. Deuen estar encantats amb tu si els hi vas portant pastissos tan bons!

    ResponElimina
  9. mmm...les companyes del curs segur que van quedar encantades! el brownie no falla mai, i no cal que sàpiguen que et vas saltar la promesa (jo no e xivaré ;))

    ResponElimina
  10. Ha d'estar boníssim, el teu es veu ben tovet i deliciós! De vici..

    ResponElimina
  11. Després de menjar aquesta meravella, segur que no vau fer res de bo. Jo al menys no ho hauria fet, se m'hauria anat el sant al cel!!.

    ResponElimina
  12. Aquest brownie t'ha quedat espectacular! Me '
    n'enduc un tros per berenar, eh?
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  13. Jo també m'apunto la teva recepte! A mi m'encanten les nous! Ens a vingut de gust a les dues a l'hora... eh??Petons!

    ResponElimina
  14. me encanta este brownie y la clave esta como bien dices en la altura 3cm y en que quede un poco humedo
    bon cap de setmana
    peto
    miquel

    ResponElimina
  15. No es pot dir mai que no a un browie com aquest. Qué bo!!

    ResponElimina
  16. Hola Cristina!
    Aquest brownie... és diabòlic!!! Quina pinta més untuosa.. se'm fa la boca aigua!!!
    Quina sort els de l'escola municipal de ceràmica!!!
    Un petonas,
    Mglòria

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...