dijous, 5 de setembre del 2013

AMSTERDAM DOLÇA

S'han acabat les vacances i, aterrar a la realitat, a la rutina diària esdevé un camí molt feixuc que intento encarar-lo amb els millors records del meu viatge a Amsterdam. I, un d'ells són les experiències dolces que he pogut saborejar i que us mostro en aquesta entrada.

Poffertjes


És un dolç tradicional holandès fet amb massa fregida i de tamany d´una galeta maria. Són semblants als pancakes però més dolços ja que, tradicionalment, se serveixen empolsinats amb sucre llustre i amb mantega. També es poden servir farcits de melmelada, xocolata...

 Stroopwafel

 

Es tracta de dues gofres rodones d´uns 6-8 cm farcides de caramel que fan d´enganxina. És un pèl dolç per això amb el cafè te'l serveixen en racions petitones. A casa ja no en queden...;-D

La gran majoria de llepòlies són una adaptació dels païssos del centre d'Europa o dels païssos anglosaxons. El pastís de poma, o appletaart; el pastís de xocolata, tipus sacher, o chocoladetaart el pastís amb fruites del bosc, o broodpudding, el pastís de nous cobert de caramel, o walnoot carameltaart, el carrot cake, el brownie i els bagels omplen els aparadors.


Appletaart with cream


Pastís de poma amb nata. Es tracta d' un pastís de poma cobert amb una fínissíma capa de compota de poma farcida amb mooolta poma i panses. Sempre te´l serveixen acompanyat amb nata. Sembla empalagós però passa divininament per l´efecte de la compota al pa de pessic. Els talls dels pastissos que et serveixen són molt generosos.



A Amsterdam es pot trobar un bon assortiment de quiches i bolleria, tant dolça com salada. Una d' aquestes llepòlies queomplen les pastisseries i forns són els scones. Són uns panets originaris d´Escòcia, de forma rodona, que solen ser dolços i es poden trobar farcits de xocolata, nabius, formatge, panses, dàtils.....

I ara un vídeo resum...

Hi veureu les 3 pastisseries on hi vaig estar De taart van m'n tante (La tarta de la meva tieta) decorada amb objectes "kitchs"i on Pedro Almodovar faria de les seves delícies; Pastisseria-forn Lansksoon, amb història i pastissos refinats i la Pastisseria-chocolateria Jordino, al bell mig del barri bohemi Jordaan amb un aire chic parisenc.





...Dolça Amsterdam.

26 comentaris:

  1. Benvinguda, quina enveja, tinc moltes ganes de tornar a Amsterdam, una ciutat que enganxa.
    Molt il·lustrats aquest dolços.
    Jo he estat a Budapest i la cerimònia del cafè o tè a las pastisserias es tot un ritus. Ja t'ho explicaré.
    Petonets

    ResponElimina
  2. Quin viatge més maco!!! Nosaltres també ens "mengem" literalment els llocs que visitem!
    Emma

    ResponElimina
  3. Amsterdam, quins records... quan hi vaig anar era super jove i no em podia permetre entrar a les pastisseries, je je je...
    Ara amb el teu post, ja veig que hauré de tornar-hi per tastar totes aquestes llepolies!

    ResponElimina
  4. ohhh! Quines postres, mareta! I amb vídeo i tot de les vacances, això ja és la pera!!! Carai, carai, quins bons dies has passat, Cristineta! Jo sóc molt fan dels stroopwafel. Recordo que quan vaig ser a Amsterdam sempre me'n menjava i quan vaig tornar me'n vaig omplir la maleta!! ha ha ha.

    ResponElimina
  5. Et vas posar les botes, amb tants pastissos!!!!
    No només els dolços, els pan els fan boníssims! Quan vaig anar a Holanda,fa uns anuys, tot em va encantar!
    Petons

    ResponElimina
  6. Isabel, has d´anar-hi! t'enamoràs. I, ja m´explicaràs...
    Taller de Sucre, ja veig que som del mateix parer...no només vaig tastar els dolços sinó també els pancakes, l´stampoot i més de la cuina holandesa.
    Gemma, quan ets super jove tires de dinar ràpid, oi? per sort, i ho dic pels temps que corren, els que treballem ens podem permetre una golafreria digna de pastisseria. Amb la teva experiència pastissera gaudirires molt.
    Marina, i jo! els stroopwafel m´agraden molt...però me´ls menjava fora d´hores per assaborir-los millor!
    Margarida, vàrem caminar tant que el cos tenia gana a tota hora....I sí, el pa és boníssim...al matí ens feiem uns vegetals amb pa de civada..mmmmm!!!

    ResponElimina
  7. Hola de nuevo Cristina veo que has tenido un goloso viaje a Amsterdan me alegro mucho,es una ciudad que me gusto cuando la visite y tambien la visite cuando era joven y no habia ni tantas tiendas ni dinero en el bolsillo,pero si volviera caeria como tu en la tentación.
    Bon cap de setmana

    ResponElimina
  8. Hola Cristina. Quantes coses bones, has estat al paradís del dolç!!! Només veient les fotos ja em venen ganes d'anar-hi. Ara a la rutina que és els que ens toca. Però com diuen alguns "Que nos quiten lo bailao". Petons.

    ResponElimina
  9. Bentornat al blog Miquel; dues vegades has estat? què bé! És difícil no provar res, oi? Estem en contacte, Miquel.

    ResponElimina
  10. Mare meva quins records m'han vingut de cop! Vaig estar 10 dies a La Haia per temes de feina i vaig viciar-me a les Stroopwafels, me'n comprava cada dia! Un post genial! Petons

    ResponElimina
  11. Apa! Quin viatge, i jo que creia que estaves de vacances a Barcelona!!! Quina pinta tot!

    ResponElimina
  12. Benvinguda a casa Cristina. Quin viatge tan dolç. Segur que has disfrutat molt amb tants pastisos.
    Unes fotos ben maques.
    Petons.

    ResponElimina
  13. Núria, benvinguda al meu blog. Qui no és vicia del Stroopwafels...la seva dolçor convida a menjar-ne un darrera l´altre. Em passo pel teu blog.
    Núria i Narcís...també, també, he Barcelonejat! A qui no li agrada Barcelona...tan maca i tan cosmopolita. A Amsterdam haurieu gaudit tan de les postres com jo.
    Anna, he gaudit moltíssim. Espero veure't ben aviat.

    ResponElimina
  14. QUina enveja!! Quina quantita de coses bones que ens ensenyes....
    Segur que va ser un viatge preciós en el que vas agafar moltes idees per ensenyar-nos en el Bufet ;)
    Petonets. MAR, de EQNME

    ResponElimina
  15. Quin viatge!!!! Has degut gaudir "de lo lindo"!!!!!
    Bona tornada a la tardor!!!
    Salut i petons,
    Olga

    ResponElimina
  16. Que bo!! Aquests dolços tenen que ser irresistibles!! I el viatge segur que genial, jo vaig estar fa dos anys i em va encantar! petons

    ResponElimina
  17. ostres! quin viatge mes xulu i quina gastronomia!!! segur que ho vas disfrutar molt!! benvinguda guapa! Peotns

    ResponElimina
  18. Mar; per a mi és una satisfacció mostrar-vos tot el que he après, i...saborejat.
    Olga, Roser i Roser; Encantada de retrobar-me amb vosaltres....Vaig gaudir moltíssim! Hi tornaria un altre cop!

    ResponElimina
  19. Ohhhh, quina embeja de viatje dolç, precisament jo publico demà les meves vacances, però molt menys dolces, a Deltebre, em fas molta embeja, jiji. Petonets. Yolanda.

    ResponElimina
  20. Quin viatge tan dolç i tan maco.... benvinguda a la realitat! ja,ja,ja...
    Petonets

    ResponElimina

  21. Cristina; Per el que he vist i he llegit, ha estat un viatge molt i molt dolç...¡¡¡
    Benvinguda de nou Cristina¡¡ :O) :O)

    ResponElimina
  22. Yolanda, no m´has de tenir enveja...qualsevol part del món té el seu encant...no cal viatjar lluny per trobar meravelles. El delta de l'Ebre és una meravella de la natura.
    Mari, dolç, maco i car! quin nivell de vida que tenen! Amb ganes de veure't!
    Josep, dolç, i fantàstic! Gràcies per tenir sempre detalls amb mi al teu blog.

    ResponElimina
  23. Quins dolços més bons, tinc uns amics que hi van anar fa poc i també els va agradar. Crec que posaré aquesta ciutat a la llista de coses pendents a fer. M'alegro que disfrutessis.
    Una abraçada

    ResponElimina
  24. Hola guapa tu

    Quines ganes de tornari em dones, je,je, tornem a la rutina

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  25. Ja et vaig dir que jo estic enamorada d'Amsterdam... quan hi varem ser, també vaig provar moltes coses dolçes i també els entrepans de salmò fumat...quina delicia!!!
    Jo he fet scones un parell de vegades que he fet un brunch a casa i estan molt bons...
    Petonets.

    ResponElimina
  26. Hola guapa! sant tornemi!!! aix, què bé s'està de vacances... veig que no has perdut pas el temps...i t'has posat les botes!!! què bo tot això... no sabria quin triar! Bona Diada! ens veiem.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...