divendres, 11 de febrer del 2011

MAGDALENES CASOLANES

Avui he portat per esmorzar a la feina aquestes magdalenes. Us he de confessar que pateixo una obsessió amb les magdalenes per culpa del pujolet...No hi ha manera que se m´enfilin. Però el meu ferit orgull, a part de tenir la recompensa per les felicitacions dels meus companys, s´ha erigit quan aquesta tarda he passat per la pastisseria i a l´aparador he vist unes com les meves! Al final he pensat bajanades....


Ingredients
-3 ous.
-180gr. d´oli de girasol.
-180 gr. de farina.
-180 gr.de sucre.
-1 culleradeta de llevat.
-2 tires de pell de llimona.
-2 tires de pell de taronja.

Preparació
-Blanquegeu els ous amb el sucre. Un cop blanquejats hi afegiu l´oli de girasol i bateu tots els ingredients.
-A aquesta mescla hi afegiu la farina i el llevat tamisats. Mescleu.
-I, per últim, hi afegiu les pells de taronja i llimona ratllades.Mescleu.
-Ompliu els motlles de magdalenes amb aquesta preparació. Jo  hi afegeixo dins dels motlles, les càpsules de paper perquè així s´estabilitza la massa quan puja.
-Fiqueu-les en el forn preescalfat entre 180 i 190ºC durant uns 12-15 minuts amb el forn d´abaix. A les masses que porten llevat amb el forn d´abaix ja n´hi ha prou. Si voleu cap al final de la cocció es posa el forn de dalt per daurar-les una mica.
-I a esperar que pugin!

Bon profit!

17 comentaris:

  1. Jo penso que són molt màques!! I han de estar boníssimes!
    Emma

    ResponElimina
  2. Cristina no te preocupes que estan bien estas magdalenas, a veces no suben lo que queremos y otras veces suben sin saber porque.
    Lo importante es que estan buenas y seguro que no han dejado ni una tus compañeros
    bon cap de setmana
    peto
    miquel

    ResponElimina
  3. Cristina, jo he fet el que MGlòria de Gourmenderies m'ha dit i t'ho recomano, dons a mi tampoc em pujaven.Un cop possada la massa a les càpsules, mínim 30 minuts al frigo i després al forn.
    Igualment boníssimes t'han quedat això no ho dubtis.
    petons desde cooking lovers

    ResponElimina
  4. ami m'agraden molt com t'han quedat pero jo també estic una mica mosca amb les meves magdalenes jajajaj un petó

    ResponElimina
  5. Boníssimes ho són segur, que tenen una pinta super flonja! Però com diu la Puri, jo el que faig (recepta del Xavier Barriga, infalible) és deixar reposar la massa 30 minuts a la nevera (a casa sense posar dins les càpsules, directe del bol) i no saps com puugen després! Jo vaig quedar alucinada el primer cop!
    Petonets,
    Sandra

    ResponElimina
  6. T'han quedat fantàstiques! Com et diu tothom, jo també les deixo reposar a la nevera, així segur que et pugen millor ;)
    Els teus companys de feina segur que van quedar encantats, je je je....

    ResponElimina
  7. Hola, hola!
    Però si estan perfectes!! Hauries de veure les coses que em surten en a mi... Jo no sabia això que et comenten de deixar-les 30m a la nevera, així que avui m'emporto la recepta i els comentaris!! Molts petonets

    ResponElimina
  8. Cristina,
    Quina sort els teus companys!
    Jo també faig el que ha dit la Puri, jo no recordo on ho vaig llegir: deixar reposar la massa a la gelera (jo li deix una hora bona) i després directe al forn ben calent. A més, si això ho diu la Mglòria de Gourmenderies, és que funciona segur! El contrast calor-fred fa que els surti la muntanyeta...així, i tot, quan vaig amb presses pos les magdalenes directament al forn i són boníssimes. Me'n duc la teva recepta per provar-la. Un petó, guapa. Paula

    ResponElimina
  9. Fa un munt que no en faig. Sembla que t'han quedat molt bé.

    ResponElimina
  10. Ostres! Elena tu i jo penjades a la figuera...les properes magdalenes faran companyia a l´enciam i els tomàquets en la nevera.

    Tot el que prové d´en Xavier Barriga mereix portar-ho a la pràctica; 100% d`exit.

    Les magdalenes, malgrat la meva dèria pel turonet, han estat un èxit...vam jugar al joc de les endevinalles: Cristina, porta llimona, oi? Sí, però alguna cosa més....Cristina, qui has posat? sembla taronja, oi? sí, però menja, menja, que hi trobes, més?
    Com m´agrada la cuina!

    ResponElimina
  11. Em sembla que tots ens hem barallat més d'una vegada amb les magdalenes. A més de deixar reposar la massa, un altre consell: posar la safata ben avall del forn, perquè l'escalfor pegui empenta (això sí, dues càpsules de paper, perquè no es cremi la base).

    ResponElimina
  12. Aquestes magdalenes estan molt ben esponjares
    Bona cuina

    ResponElimina
  13. Cristina, jajaja i et dic una altra cosa, segur que les teves són més bones. ;)
    Pel que fa al pujolet... et donaré un parell de trucs: jo les coc només amb l'escalfor de baix i al damunt d'una pedra de forn, d'aquesta manera ajuda a mantenir una transferència de calor constant. I col·loco els motlles de paper dins de flameres o motlle metàl·lic/silicona per a muffins/magdalenes. Així ajuda a què el paper no s'obri i mantingui la forma.
    I sobretot, no obris el forn durant els primers 15 minuts!
    Petons!

    ResponElimina
  14. Cistina, a mi me pasa igual pero al fianl lo que importa es el gusto y estas seguro que son buenisimas asi que a quien le importa que no suban?besos

    ResponElimina
  15. Quina entrada més instructiva...sense voler-ho hem creat tots plegats una tesina magdalenera, je, je,je...vaja, vaja. A partir d´ara vigilaré de prop les entrades amb magdalenes i és més podriem fer un rànking de pujolet aviam a qui li surt més alt ;-D

    ResponElimina
  16. Hola Cristina,
    ...si vols que et pugin una mica més has de refredar la pasta a la nevera.
    I el motlle també es important.
    ja saps que jo sòc molt crític!, però ho fas molt bé !!!
    http://lacuinadesempre.blogspot.com/2011/08/madalenes.html
    Salutacions.

    ResponElimina
  17. Hola guapa! No sé si t'ho havia dit però a la ràdio fem un programa de cuina que es diu Quins fogons. Acada setmana parlem de productes, receptes, gastroteca, notícies i també fem una secció de blogs gastronòmics. I per això t'escric! Perquè et volia demanar permís per parlar del teu blog. Sempre parlem de 2-3. I també per agafar-te la recepta de madalenes, perquè el producte de divendres és la brioixeria i m'anirà molt bé! Petonet

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...