diumenge, 15 de gener del 2017

PASTÍS MOUSSE D' STRACCIATELLA

Les reunions en família sempre són una excusa per portar unes postres a taula. Pel dia d´any nou vaig fer aquesta mousse d'stracciatella perquè sabia que tenia l'èxit assegurat. La meva intuïció no va fallar. A qui no li agrada l'stracciatella? Jo encara no he trobat a ningú que no hagi provat la seva versió en gelat. La versió en mousse no la desmereix gens-


Aquest és d'aquells pastissos que no et cansaries mai de fer ni de menjar. A més no hi ha cap estació de l´any que se li resisteixi. La recepta la tenia a pendents des de feia temps. Ara no recordo de quin blog la vaig extreure ja que és aquella recepta que va passant de d'un blog a l'altra.

Ingredients
Per un motlle de 23 cm.
Per la base
-250gr. de galetes Maria.
-30 gr. de cacau en pols.
-140 gr. de mantega.
Per la mousse
-500 gr. de iogurt grec d'stracciatella.
-500 ml de nata per muntar.
-200 gr. de sucre.
-100 ml. de llet.
-8 gr. de gelatina.
-100 gr. d'encenalls de xocolata.
Per la cobertura
-150 ml de nata.
-200 ml de xocolata negra de cobertura.
-40 gr. de mantega.

Preparació
De la base
-Tritureu les galetes fins que adquireixin la textura de polsim i, afegiu-hi el cacau en pols. Mescleu.
-Estoveu la mantega en el microones i, pasteu-la amb la mescla de galeta i feu-ne amb aquesta la base del pastís.
-Reserveu en la nevera.
De la mousse
-Hidrateu la gelatina en aigua freda durant 5'. Mentrestant, escalfeu la gelatina i,  dissoleu en ella la gelatina hidratada. 
-Munteu la nata i, a mig muntar, afegiu-hi el sucre en forma de pluja.
-Afegiu-hi la llet atemperada al iogurt. Quan estigui tot mesclat afegiu-hi la llet sobre la nata a poc a poc, amb moviments envolvents,  fins que quedi integrada.
-Afegiu-hi els encenalls i, reserveu-ne una mica pel guarniment final del pastís.
-Aboqueu-hi la mousse sobre el motlle i deixeu que qualli en la nevera durant unes 4 hores.
De la cobertura
-Escalfeu la nata sense que arribi a bullir.
-Aboqueu-hi la nata sobre la xocolata trossejada. A mitja barreja afegiu-hi la mantega. Mescleu amb les varilles de mà.
-Aboqueu-hi amb cura sobre la mousse quallada. Decorar i servir.
 
Bon profit!

9 comentaris:

  1. Desde luego es un pastel que no puedes decir que no. Buenisimo.
    Bona setamna

    ResponElimina
  2. UUuuaaaauuu! Unes postres impressionants! Li vas donar un toc extraordinari al dinar!
    Petonets,Cristina!
    Olga

    ResponElimina
  3. pero quina pintassa no??? jo de petita era un aficionada al gelat d'stracciatella, més endavant em vaig aficionar a la comptessa....ha d'estar bonissima aquesta mousse! petons

    ResponElimina
  4. Jo si que menjaría un bon tall d'aquest pastís, ho tinc clar de que va ser un éxit i tothom va menjar i repetir.
    Petons.

    ResponElimina
  5. Jo tampoc li diria que no a un tallet, bé un bon tallet...!! petó

    ResponElimina
  6. Genial, per a mi un bon tall 😍😋
    ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  7. Ja aquestes postres les posaria de primer plat, plat principal i postres..i encara repeteria! Una abraçada!

    ResponElimina
  8. Jo tampoc conec a ningú a qui no li agradi l'stracciatella, com tu dius és un èxit assegurat, i amb la pinta que fa, encara més!! un petó!

    ResponElimina
  9. Cristina, jo encara no m'atreveixo amb les mousse! M'encante però...encara no m'atreveixo! Aquest pastís teu es veu espectacular!
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...