dimecres, 20 de maig del 2015

STRUDEL AMB PASTA PHILO

20 de maig! I el blog protagonista del Blog al plat és Cuinant a Canet de la maresmenca Gemma.  Un cop visualitzat el seu receptari, de seguida vaig tenir clar que volia fer l'strudel. És una recepta que tenia a pendents i que m´ha permès treballar amb la pasta philo. Millor dit, estrenar-me treballant amb ella a casa.  La Gemma ens presenta la recepta com una recepta d´aprofitament. Per a mi, d'aprofitament, res. Una gran excusa. L'strudel em transporta al meu viatge de fí de carrera. Vàrem anar a Praga on em vaig fer una fart de menjar-ne. Això sí, amb pasta fullada i, amb nata com acompanyament. Quins records! Llavors no em preocupava massa el tipet, ni les operacions bikini...jejeje!.



De la recepta original he de dir que jo he sigut més concreta en les quantitats. He concretat els grams dels ingredients. Les cullerades soperes, les 1/2 cullerades, i quantitats indeterminades em treuen de polleguera. Sóc una insegura de mena...

Ingredients
-4 fulls de pasta philo.
-350 gr. de poma (2 ó 3).
-el suc de 1/2 llimona.
-80 gr. de sucre morè (ella hi posa blanc).
-50 gr. de nous.
-25 gr. de panses.
-1 cullerada sopera de canyella en pols.
-sucre llustre.(ella hi posa sucre morè abans d´enfornar).
-75 gr. de mantega fosa.
-gelat de vainilla.

Preparació
-Retireu el cor i la pell de les pomes. Talleu-les a quadradets petits i, les remulleu amb el suc de la 1/2 llimona.
-En una paella mescleu les pomes, el sucre morè i la canyella. Quan la poma estigui tova, afegiu-hi les nous i les panses. Feu-ne una parell de voltes fora de foc.
-Reserveu el farciment de l´strudel i, prepareu la pasta philo.
-Preescalfeu el forn a 180ºC
-Pinteu amb mantega fosa els fulls de pasta philo. És a dir, pinteu-ne un full i  poseu-hi a sobre un altra. I així, successivament,  fins a l´últim.
-Al centre dels fulls de pasta philo aboqueu-hi el farciment i, emboliqueu-los com si fos un regal.
-Pinteu amb mantega fosa per sobre i  les enforneu a 180ºC entre 20-30' fins que dauri.
-Abans de servir-lo emposineu-lo amb sucre llustre. Millor que l'strudel estigui tebi ja que amb el contrast del gelat de vainilla esdevé deliciós.

 Bon profit!

11 comentaris:

  1. Deixa't estar d'operació bikini!, jajaja, aquest strudel amb companyia és una temptació! (tampos per menjar-ne cada dia....jajaja). Gracies per participar com cada mes Cristina!

    ResponElimina
  2. Quina sort qui no s'hagi de preocupar per les operacions bikini!! Es que aquest strudel t'ha quedat de 10 cullerades, traduex a grams, jejeje.
    Petons.

    ResponElimina
  3. Jajajajja, tens tota la raó, m'ha fet gràcia lo dels grams. Has agafat una recepta gairabé dels meus començaments.

    Moltes gràcies per participar.
    Muas

    ResponElimina
  4. Encara que estem a operació quilets...¿? el diumenge ens podem donar un gust!! jo al menys ho faig! i si tinc unes postres com aquestes no les perdono!! petons

    ResponElimina
  5. Un clasico que gusta mucho y siempre quedas bien con el¡

    ResponElimina
  6. Deliciós el strudel, jo el faig amb pasta de full, m'has donat una idea, tinc pasta philo a casa.
    Aquest cap de setmana el faré.
    Petons

    ResponElimina
  7. Que bó Cristina, mai no m´he animat amb la pasta filo, i la veritat es quel el conjunt ha de saber deliciós!! ens retrobem en el proper repte. Bon cap de setmana. petons,

    ResponElimina
  8. DePraga vaig portar la recepta de l'strudel dought i sempre els faig amb aquesta massa, ràpida i molt facileta de fer.
    Però amb la pasta fil.lo encara és més fàcil i ràpid...i ja m'imagino el crec crec de la massa trencant-se en menjar-la.
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina
  9. Va anar d'un pèl que no fes aquesta recepta je je je... amb la pasta fil·lo ha de quedar una massa prima i molt cruixent.

    ResponElimina
  10. Hola Cristina! un plaer conèixer-te ahir a Martinet, ja em quedo aquí com a seguidora que no et coneixia, i veient aquestes delícies... les postres amb poma són de les meves preferides, sempre! un petó!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...