divendres, 2 de febrer del 2018

REPTE MONTSERRAT SEGUÍ: LA CUINERA

Montserrat Seguí de Queralt, cuinera. Diplomada en l'École Cordón Bleu de París; professora de l'Escola Professional per a la Dona de la Diputació Provincial de Barcelona i, Directora i creadora de "l'Escola de Cuina Montserrat" va ser autora del llibre "Cocinar es fácil"/ "Cuinar és senzill". Aquest llibre és un clàssic de la cuina. La seva primera edició data de l'any 1970. I ha estat el llibre de capçalera de milers de cuineres i cuiners amateurs. Les seves receptes, clàssiques i tradicionals, no veuen passar el temps, ja que estan molt ben explicades; de forma clara i planera. Un llibre que avui, encara, s'hi troba en les biblioteques i, en les llibreries. Un gran llegat per la història de la gastronomia.

 
                  
 
 
La Montserrat, morí prematurament, l'any 1984. Actualment, la seva filla Marta és la directora de l'Escola que va crear la seva mare, el 1978. http://www.cuinamsegui.com
 
Estimada Montserrat,
Jo era una nena que va descobrir la cuina gràcies a la meva mare i, al teu llibre. Durant un temps varen ser un duo inseparable. Recordo quan li llegia les receptes, en veu alta, mentre ella anava cuinant i, el vocabulari tècnic i noms de receptes que amb aquella edat varen ser tot un descobriment i, alhora un enlluernament, com la beixamel, la papillota, la pasta brisa, el pastís princeseta, el pastís Marie-France, la Charlotte i moltes d'altres.

Se'm fa molt difícil fer-te un resum de com ha evolucionat la societat i la vida des que vares marxar. Però puc dir-te que Catalunya està essent tota una referència gastronòmica a nivell mundial. Alguns restaurants, fins i tot,  han obtingut la preuada estrella Michelin. A partir de l'any 2005 la cuina, amb les noves tecnologies, va ser partícip del naixement dels blocaires gastronòmics. Cuiners amateurs, alguns d'ells molt bojos per la cuina, amants del tallers de cuina, de les trobades gastronòmiques i, de les visites a les fires gastronòmiques. Estic fermament convençuda que ens hauries impartit més d'un  taller de cuina.

Per això, perquè els/les que hem cuinat alguna recepta teva, no t'oblidem i, per recordar la teva aportació a la cuina et fem aquest petit homenatge on cadascú aportarà el seu granet de sorra de la millor manera cuinada.
Allà on siguis, en els fogons del cel, una abraçada.
 
Als blocaires i participants:
Benvolguts; Fa dies que li vaig comentar a la Belén del blog "A la cuina, amb un parell d'ous" que portava "in mente" aquest petit homenatge a la Montserrat Seguí des de feia temps. M'esperava una reacció tipus: " Einnn...!", "...vale...bueno." però, no. Va agafar un entusiasme èpic!  Gràcies per esperonar-me, Belén.
 
Condicions del repte:
-Fer una recepta del llibre Cocinar es fácil/Cuinar és senzill. I, breu explicació amb l'entrada, del per què heu triat la recepta; si teniu algun record especial; si vàreu conèixer la Montserrat, etc.
-Data màxima d'entrega el dia 3 de març de 2018.
-L'enllaç de la vostra recepta l'haureu de penjar en aquest entrada.
Gràcies a tots/es els/les qui participeu en aquest homenatge.
 
Bufet de postres

43 comentaris:

  1. Tinc el llibre...un clàssic a casa!
    Compta amb mi!

    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina
  2. Un gran iniciativa Cristina: el reconeixement a cuiners i cuineres els llibres dels quals ens han ensenyat a cuinar. Cuiners que, sense ser unes estrelles mediàtiques, han arribat a les nostres cuines per quedar-s'hi, i que són atemporals. Compta amb mi! petonets!

    ResponElimina
  3. Com et vaig dir per Facebook, intentaré participar-hi!! ja tinc el llibre localitzat, així que com que tenim temps miraré de posar-m'hi ja ;). Petonets!

    ResponElimina
  4. Si, Xef!! A mirar alguna recepta. Cristina, tinc el llibre però tinc alguna recepta d'ella. Apa, se'm gira feina i en tic a pilesssss!!

    ResponElimina
  5. Cristina, vull dir que NO tinc el llibre.

    ResponElimina
  6. Molt bona idea Cristina!! No tinc el llibre però m'agrada molt el reconeixament a cuiners que han marcat una època i s'han possat al servei de la cuina catalana per fer-la arribar a tothom. Miraré si puc aconseguir-lo (encara queda temps) i a veure si puc participar: m'agradaria!
    Una abraçada

    ResponElimina
  7. Ualaaa!! que guai la idea!! hauré de buscar aquest llibre, a veure si tinc temps i puc fer alguna cosa!!! petons

    ResponElimina
  8. Bon dia, Cristina! Aquí tens la recepta que he elegit, la salada, i espero estar a temps per penjar la dolça: Pollastre amb xampinyons.
    http://www.retallsdecuina.cat/2018/02/pollastre-amb-xampany-de-la-montserrat.html

    ResponElimina
  9. Ja sóc aquí... la meva recepta:
    http://paambtomaquet-marylou.blogspot.com.es/2018/02/llom-de-porc-amb-pinya-de-montserrat.html
    M'agradat molt participar. Molts petos a totes!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Llom amb pinya! Un contrast de sabors que a casa agrada molt. Ptnts

      Elimina
  10. Aquí la meva aportació al repte: http://bufetdepostres.blogspot.com.es/2018/02/copa-nuria.html

    ResponElimina
  11. Hola Cristina! Aquí la meva aportació al repte, que m'encanta. El pastís cake de poma: http://pebreixocolata.blogspot.com.es/2018/02/pastis-cake-poma-cuinar-es-senzill.html
    Records!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Una recepta molt encertada. Té molt bona pinta! Prenc nota per la propera. Ptnts

      Elimina
    2. Aquesta la tinc en llista d'espera Marta!!! Molt bona eleccio!

      Elimina
  12. Hola, Cristina.
    Primer de tot, felicitar-te per aquest repte que ens has proposat. Penso que li hagués agradat molt a la Montserrat Seguí. D'alguna manera li reto homenatge a ella i a la meva tia Encarna, que fa alguns anys que ens va deixar i em va regalar aquest llibre. Va fer cursos de cuina amb la Montserrat Seguí, i sempre ens delectava amb els seus plats.
    Així que, aquí et deixo la meva senzilla entrada.
    https://lacuinademussola.blogspot.com.es/2018/02/bunyols-de-bacalla-fis-fall.html

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quina pinta Montse!! M'agraden molts els bunyols de bacallà però no els he fet mai a casa....Ara ja no tinc excusa! Petonets!

      Elimina
  13. Moltes gràcies per convidar-me a participar en aquest repte. Aquí la meva aportació:
    https://annafs-cuinafcil.blogspot.com.es/2018/02/cigrons-la-catalana.html

    Ptns.

    ResponElimina
  14. Aquí va l'aportació dolça! en tinc també de salada...!
    https://comacasa-res.blogspot.com.es/2018/02/pastis-cake-de-poma.html

    ResponElimina
  15. Hola Cristina,

    Demà a les 7 del matí es publicarà la meva recepta de la Montserrat Seguí.

    http://www.nototsonpostres.cat/2018/02/melindros-montserrat-segui-la-cuinera.html

    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina
  16. Hola Cristina!
    Aquí tens la meva
    http://www.padenous.com/2018/02/pesols-la-francesa-de-la-montserrat.html
    Salutacions

    ResponElimina
  17. I aquí la meva aportació dolça:
    http://www.retallsdecuina.cat/2018/03/pastis-negret-de-la-montserrat-segui.html

    ResponElimina
  18. Hola Cristina, te paso mi aportación. Gracias por invitarme a participar y pasarme la receta.
    https://lesreceptesdelmiquel.blogspot.com.es/2018/03/tomates-la-provenzal.html

    ResponElimina
  19. Bon dia Cristina,
    Et deixo la meva aportació al repte:
    https://robabruta.blogspot.com/2018/03/llenguado-la-meuniere-montserrat-segui.html

    ResponElimina
  20. Hola, Cristina!
    Et deixo la meva recepta....ha estat un plaer!
    Petonets,
    Olga
    https://lacuinadelolga.blogspot.com.es/2018/03/coc-dametlla-montserratsegui.html

    ResponElimina
  21. Aquí unes croquetes de carxofa recepta de la Montserrat Segui, no pot fallar!!
    http://comacasa-res.blogspot.com.es/2018/03/croquetes-de-carxofa.html?m=0

    ResponElimina
  22. Cristina....arribo a temps!!!
    La meva proposta :http://caprofiti.blogspot.com.es/2018/03/pastis-marie-france.html
    Molts petons guapa i gràcies per la iniciativa!

    ResponElimina
  23. Tot aixo es cert, pero estem al 2021.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...