dilluns, 21 d’abril del 2014

MONA DE PASQUA DE XOCOLATA

Un altre cop dilluns de Pasqua...i, aquest any amb la mona de xocolata. Un reclam dels meus nebots que han gaudit moltíssim a l'hora de les postres.


Ingredients
Per un motlle de 20 cm
Pa de pessic                                     
-4 ous                                                                            
-110 gr. de farina.
-15 gr. de cacau en pols
-125 gr. de sucre.
-ratlladura d´una llimona.
*Si no us atreviu a fer-lo sense llevat en podeu posar una culleradeta de postres*.
Per l´almivar
-100 gr. de sucre.
-100 gr. d´aigua.
-unes gotes de llimona.
-licor.(opcional)
Per la trufa
-100 gr. de xocolata mínim 60%
-400 gr. de nata.
-80 gr. de sucre.
Per la cobertura
-150 gr. de xocolata mínim 60%.
-150 gr. de nata per muntar.
-50 gr. de mantega.
-25 gr. de sucre.

Per la decoració
- plomes, pollets, ous de xocolata i imaginació.
Preparació
De la trufa amb 24 hores d'antelació:
-En un cassó aboqueu-hi la nata amb el sucre. Quan arrenqui el bull, retireu-la del foc i afegiu-hi la xocolata trossejada.
-Mescleu fins que s'integri i es faci una crema homogènia i reserveu en la nevera 24 hores.
-Transcorregudes les 24 hores i, prèviament a farcir el pastís, munteu la trufa amb les varilles com si fos nata.
 
1)El pa de pessic
-Preescalfeu el forn a 180ºC
-Separeu els rovells de les clares.Bateu els rovells amb 65 gr. de sucre fins que quedin blanquinosos i molsosos.
-Munteu les clares i, a mig muntar, afegiu-hi suaument i de mica en mica, els 60 gr. de sucre restant.
-Seguidament, afegiu-hi la farina i el cacau en pols tamissats. el llevat tamissat, si fos el cas, i la ratlladura de la llimona en els rovells i mescleu.
-A la mescla dels rovells afegiu-hi les clares muntades en 3 tongades i ho mescleu suament i amb moviments envolvents, tot procurant que no s´abaixin.
-Aboqueu-hi la mescla en el motlle emmantegat i enfarinat i ho coeu en el forn, de baix, a 180ºC entre uns 25-30'. Feu la prova de l´agulla.
-Un cop cuit el deixeu refredar.
2) L´almívar
-Coueu 5 minuts el sucre amb l´aigua i les gotes de llimona sense remenar. Fora de foc afegiu-hi unes gotes del licor que més us agradi.
3) Per la cobertura
-Escalfeu la nata amb el sucre. Quan arrenqui el bull la retireu del foc i afegiu-hi la xocolata i la mangega tallada a trossets..Remeneu fins que estigui fosa i cobriu el pastís. Abans d'abocar-la sobre el pastís passeu-la pel túrmix a velocitat mínima, sense donar-li aire, a fi que us quedi ben brillant i homogènia.




Muntatge
-Talleu el pa de pessic en un o dos pisos horitzontals. Remulleu-los amb l´almívar i, seguidament  afegiu-hi una capa generosa de trufa.
-Cobriu el pa de pessic amb la cobertura de xocolata, tot començant per la seva part superior i després pels costats. Deixeu que la xocolata regalimi sobre el pastís. No la toqueu. Així us quedarà brillant i sense tares.  Podeu donar copets a la reixeta o la sacsejeu a fi que s´escampi.
-Guarniu la mona al gust abans de servir.

Bon profit!

 

 Amb aquesta recepta participo en el Repte de l'Annie- Pastissets-de Mones de Pasqua.

16 comentaris:

  1. olé!! que bona!! T'ha quedat genial, tan plena de colors!

    ResponElimina
  2. Segur que els teus nebots van estar encantats amb la mona tan xula que els hi vas fer i a més, de ben segur que estava molt bona.
    Petons.

    ResponElimina
  3. Hola guapa! aquesta de xoco per mi!! moníssima t'ha quedat!
    aquest any a casa han volat! això que jo n'he menjat poca..! bon Sant Jordi! petó

    ResponElimina
  4. MMMMM.Quina mona!! T'ha quedat chulíssima! Felicitats!

    ResponElimina
  5. T'ha quedat preciosa!
    La de xocolata a casa nostra tampoc falta mai :)

    ResponElimina
  6. que bona que és, però que bé que s'hagi acabat tu! jeje

    ResponElimina
  7. Uauu pels xocoadictes genial!! I la decoració fantàstica. petons

    ResponElimina
  8. Quina mona més preciosa, és clar que van estar contents els teus nebots!

    ResponElimina
  9. Que maca i segur que estava molt bona! segur que als teus nebots els va encantar! salutacions,

    ResponElimina
  10. Te ha quedado preciosa.!!!
    Que tengas un feliz día. Besos

    ResponElimina